Rurouni Kenshin Live Action Movie 2012 Indonesian Sub



This is Indonesian subtitle created by me, the subtitle's timing based on original Blu-Ray english subtitle's timing & I added my custom timing for translating some kanji/kana words or mistranslations. I'm working with the translation originally from Japanese to Indonesian cuz I found some part of it's english translation had some mistranslations & some "complete wrong" translations. I don't translate it from English to Indonesian, because it had many different cultures and I think, it's better if you translate it from it's own source language. I'm sorry if this translation is too late, yeah it's almost 1 year, I'm too busy with my work so I don't update this blog, anyway please enjoy my Indonesian subtitle. 

P.S. I don't make revision for it's english subtitle, so, I'm sorry I cant take any request from you.

Ini versi Indonesia dari saya, timing saya ambil dari versi Blu-Ray subtitle Inggris dan saya tambahkan beberapa timing buatan saya sendiri untuk menerjemahkan kanji dan beberapa translasi yang kurang. Saya mengerjakannya langsung dari bahasa Jepang ke Indonesia karena saya lihat ada beberapa translasi yang kurang / ngga perlu untuk di terjemahkan dan beberapa translasi yang benar-benar mutlak salah. Saya tidak mentranslasikannya dari bahasa Inggris ke Indonesia selain karena banyak yang salah, saya rasa budayanya banyak yang berbeda, dan lagi menurut saya akan lebih baik translasi itu langsung dari bahasa sumbernya, maaf jika subtitle saya ini terlambat 1 tahun, saya repot, tidak hanya mengurus subtitle tapi juga mengurus kerjaan saya di dunia nyata. Selamat menikmati hasil kerja saya, terimakasih. 

Status:
Year: 2012
Genre: Action, History
Language: Japanese
Subtitle: Indonesian
Translations by: Cedrick Kinnison
Timing: Original Blu-Ray English Subtitle + My own custom timing
Download: Here

0 comments:

© 2013 Projects and Blogger Templates - Anime OST.